چشم و ابرو مژهسبک زندگیمراقبت و بهداشت

روش های خانگی تقویت ابرو

ابروهای پر پشت و پهن در بین بیشتر خانم ها طرفدار دارد و به چشم ها را زیبا تر نشان میدهد در حالی که ابروهای نازک ، کوتاه و کم پشت سن را بالاتر نشان میدهد. بسیاری از افراد آنقدر ابروهای خود را برمیدارند که مجبورند تا آخر عمر ابروهای نازک و باریک داشته باشند. از علت های کم پشت شدن ابروها بالارفتن سن ، کمبود برخی مواد غذایی ، استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت ، وبرخی بیماری ها مثل کم کاری تیروئید ، اگزما و آلوپسی است. شیمی درمانی و پرتو درمانی هم موجب ریزش موها میشود. در این مقاله راه های تقویت ابرو ها را آموزش میدهیم.

1. روغن کرچک


روغن کرچک یکی از رایج ترین و موثر ترین روش برای رشد ابروها است. روغن کرجک حاوی 90 درصد اسید ریسینولئیک است که این ماده به رشد موها کمک میکند. ولی شاید به این روغن واکنش آلرژیک داشته باشید پس ابتدا بر روی پوست داخل آرنجتان تست کنید.
میتوانید قوطی ریمل خشک شده خود را تمیز بشویید داخل آن روفن کرچک بریزید و با برس آن هر روز چند مرتبه به ابروهای خود بزنید. اینکار را به طور مداوم تکرار کنید تا نتیجه مطلوبی بدست آورید.

2. روغن نارگیل


پروتئین های مختلف ومواد مغذی موجود در روغن نارگیل ، ویتامین E و آهن موجود در این روغن ، باعث سالم ماندن ابرو و پرپشت شدن آن و حتی تیره شدن ابروها میشود.
روغن نارگیل را کمی گرم کنید و با انگشتانتان به ابروها بمالید. به آرامی ابروها را ماساژ دهید و بگذارید خون در آنها به جریان بیوفتد. اجازه دهید یک شب تا صبح روی ابروهایتان بماند و سپس با آب گرم بشویید. این کار را 1 یا 2 ماه هر روز تکرار کنید.

3. روغن زیتون

oil

روغن زیتون یکی دیگر از تقویت کننده های طبیعی است. خاصیت مرطوب کنندگی ، آبرسانی و تغذیه کنندگی که دارد باعث میشود به ابروها حالت بدهد و از ریزش آنها جلوگیری کند. علاوه بر اینها ویتامین E فراوانی که در این روغن وجود دارد باعث سیاه ماندن ابروها میشود.
هرشب قبل خواب چند قطره روغن زیتون را روی ابروهای خود و کمی اطراف آن را بمالید و به آرامی ماساژ دهید بگذارید روغن شب تا صبح روی ابروها بماند و صبح آن را با آب گرم بشویید.

4. آب پیاز


آب پیاز یک داروی شگفت انگیز برای جلوگیری از ریز ، تقویت رشد و حفظ موهای قوی است. این معجون منبعی غنی از گوگرد ، سلنیوم ، مواد معدنی ، ویتامین B و C است که همه اینها برای تقویت رشد موها واقعا مفید و موثر هستند. به دلیل سطح کم کلاژن ابروهای ما تمایل به ریزش دارند ولی گوگرد باعث بازسازی کلاژن میشود و فولیکول ها را تقویت میکند.
یک پیاز را خورد کرده و از این پارچه نازک یا صافی برای جدا کردن تفاله های آن استفاده کنید. یک پد پنبه ای تمیز را به آب پیاز آغشته کنید و به ابروهایتان بزنید بعد از 1 ساعت با آب و صابون بشویید.

5. زرده تخم مرغ


همه موهای ما از کراتین ساخته شده است و کمبود آن باعث ریزش موها میشود. زرده تخم مرغ منبعی غنی از ویتامین هاست و سرشار از ماده دوست دار مو به اسم بیوتین است. که باعث رشد ابروها میشود.
زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و به خوبی هم بزنید تا صاف و یکدست شود. با استفاده از یک پد مقداری از زرده تخم مرغ را به ابروها بمالید. اگر پوست چربی دارید مقدار کمی از زرده تخم مرغ استفاده کنید چون این ماده میتواند کمدوژنیک یا جوش زا باشد و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا