بهداشت شخصیسبک زندگیمراقبت و بهداشت

ضروری ترین لوازم بهداشتی برای خانم ها

اگر از شما بپرسند که چند نمونه از لوازم بهداشتی ضروری خانم ها را نام ببرید، چه میگویید؟ فرقی نمیکند در خانه باشید ، به مهمانی بروید یا در حال سفر باشید یک تعداد از لوازم هستند که باید همراه داشته باشید. خیلی از این وسایل را شما میشناسید ولی اگر یک لیست کامل میخواهید تا آخر این مقاله همراه باشید.

کرم ضد آفتاب

هرچیزی را هم که فراموش کنید به همراه داشتن ضد آفتاب را هرگز نباید از یاد ببرید. مطمئن باشید اگر 10 بار دیگر هم این لیست را تهیه کنید باز هم ضد آفتاب جزو اصلی ترین چیزهایی است که باید به همراه داشته باشید. فرقی ندارد که چه نوع پوستی دارید و در چه فصلی هستید مهم این است که در هر شرایطی اشعه های مضر خورشید صورت شما را هدف قرار میدهند و باعث چین و چروک ، پیری زودرس ، خشکی پوست ، آفتاب سوختگی و حتی سرطان پوست میشود. فراموش نکنید 30 دقیقه تا 1 ساعت قبل از قرار گرفتن در نور خورشید از یک ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

کرم دور چشم

اولین چین و چروک هایی که روی صورت شما پدیدار میشود در اطرف چشم هستند. پوست اطراف چشم خیلی حساس است بنابراین باید برای آن کرم مخصوص تهیه کرد. چون فرمولاسیون کرم های دور چشم برای پوست حساس دور چشم مناسب هستند.در صورت استفاده مداوم و منظم از این کرم ها باعث کم شدن پف و جلوگیری از چین و چروک و تیرگی دور چشم میشود. با یک انتخاب درست یک کرم دور چشم خوب و با کیفیت بخرید و از نتیجه آن لذت ببرید.

کرم مرطوب کننده دست

شما در طول روز از مواد شوینده زیادی مثل شوینده های ظروف استفاده میکنید و دستان شما با آن ها تماس دارند و لطافت خود را از دست میدهند. ممکن است به رطوبت دستانتان کمتر اهمیت بدهید اما بهتر است برای جلوگیری از خشکی روزانه دوبار از مرطوب کننده دست استفاده کنید.

مرطوب کننده صورت

پوست صورت هم حساس است و عوامل مختلفی در دهیدراته شدن آن تاثیر دارند. قطعا شما هم دوست ندارید خشکی صورتتان منجر به چین و چروک های زیاد در صورتتان شود. پس بهتر است در هر شرایطی بخصوص سفر که آب و هوا عوض میشود از کرم مرطوب کننده بعد از شستن صورت در صبح و شب استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.

بالم لب

به همان اندازه که مرطوب نه داشتن دست وصورت مهم است ، توجه به پوست لب ها و رسیدگی به آن ها هم مهم است. از آنجایی که پوست لب حساس است و به خصوص در فصول پاییز و زمستان خشک و بی آب میشوند. داشتن یک بالم لب مناسب که بتواند به خوبی رطوبت رسانی کنید یکی از جواب ترین لوازم برای خانم ها است. بهترین زمان استفاده از بالم لب شب قبل خواب است. اما شما میتوانید هروقت احساس خشکی در لب هایتان کردید از بالم لب استفاده کنید.

پاک کننده صورت

حتی اگر از شوینده های مخصوص صورت خود استفاده میکنید نباید باز هم استفاده از پاک کننده را یک مرحله اضافه در نظر بگیرید. پاک کننده های صورت علاوه بر آرایش تمام آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را هم پاک میکنند. به همراه داشتن یک پاک کننده مناسب صورت به خصوص در مکان است. هایی که به آب دسترسی ندارید خیلی واجب است.

ژل ضد عفونی کننده

فکر کنید بعد یک گشت و گذار طولانی در بازار های شهر میخواهید خوراکی بخورید اما جایی برای شستن دست هایتان پیدا نمیکنید. در همین لحظه است که ژل ضد عفونی به کمک شما می آید و در کمترین زمان و بدون هیچ آبی دست هایتان را به خوبی تمیز میکند. در نتیجه برای احتیاط بهتر است یک ژل همراه خود داشته باشید.

دئودورانت

برای خانم ها هیچ چیز بدتر و آزار دهنده تر از بوی بد عرق نیست. به همین دلیل است که محصولات ضد تعریق در انواع مدل ها و بوهای مختلف تولید شده اند تا همه سلیقه ها بتوانند از آن استفاده کنند. اسپری ، مام ، پودر ، پد و دئودورانت و … محصولات ضد تعرقی هستند که شما بر اساس سلیقه خود میتوانید استفاده کنید. اگر فعالیت زیادی دارید هر دو ساعت یکبار ضد عرق خود را باید تمدید کنید.

عطر یا اسپری خوشبوکننده

داشتن بوی خوب میتوانید یکی از راه های محبوبیت بین بقیه باشد. به خصوص اگر یک رایحه مخصوص و همیشگی برای خود داشته باشید و بقیه با استشمام آن عطر به یاد شما بیوفتند. عطر ، ادکلن ، بادی اسپلش و اسپری های خوشبو کننده و … همه از شما یک خاطره خوش به جا میگذارند. میتوانید رایحه موردعلاقه تان را به صورت جیبی همیشه همراه خود داشته باشید.

تونر

حتما تا الان اسم تونر را در لیست های مختلف دیده اید اما به دلیل اینکه کارایی آن را نمیدانستید به آن توجه نکردید و حس کردید یک کار اضافی است. باید بدانید که شوینده هایی مثل صابون و شوینده های دیگر فقط آلودگی های سطحی را پاک میکند و گاهی هم اینکار را به درستی انجام نمیدهد ولی استفاده از تونر پوست را به صورت عمیق پاک میکند و میزان PH پوست را تنظیم میکند و صورت را شاداب تر میکند.

پد بهداشتی ، تامپون و کاپ قاعدگی

از مهم ترین وسایلی که خانم ها حتما باید در کیفشان همراه داشته باشند نوار بهداشتی ، تامپون و کاپ قاعدگی است. ممکن است روز پریود شما حتما آن روزی که در تقویم علامت زده اید نباشد. پس برای غافلگیری باید آماده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا