مو

نکاتی در مورد شستشو موها

داشتن یک الگو منظم برای شستشو موها چالش بزرگی شده ولی هیچ قاعده ای نداره و تعداد دفعات شستن موهای شما فقط بستگی به جنس موهای شما ومیزان فعالیت شما در طی روز و شیوه زندگی شما دارد.
در کل باید بگوییم با توجه به اینکه میزان شستشو بستگی به جنس موها دارد برای موهای معمولی 2 یا 3 بار شستشودر هفته کافی است و موهای چرب احتمالا هر روز و برای موهایی ضخیم، فر و خشک هفته ای یک بار شستشو با رعایت نکات صحیح کافی است.

چرا موها نیاز به شستشو دارند؟

از غدد سباسه واقع در کنار ریشه های مو در لایه درم آزاد می شود و باعث می شود که پوست سر شما چرب شود. با این حال مقدار سبوم آزاد شده از هر فرد نسبت به فرد دیگر به علت تغییرات ژنتیکی و عملکرد هورمون ها کاملا متفاوت است.
شستشو موها بر اساس فعالیت
بین فعالیت بدنی وشستشو موهای رابطه مستقیمی وجود دارد هرچقدر شما بیشتر عرق میکنید باید بیشتر موهایتان را بشورید.

شستشو موهای طبق مشکلات سر

شوره سر شرایط پوستی است که در آن سلول های مرده پوست از پوست سر به عنوان لکه های سفید خراشیده می شود و باعث خارش سر میشود و سبوم و عرق، شوره سر را افزایش می دهند.میزان شست و شوی موهای تان به شدت شوره سرتان بستگی دارد اما در کل، مراقب باشید که موهایتان را بیش از حد نشویید. زیرا باعث شکنندگی و به مرور زمان آسیب و از بین رفتن موها میشود.

نوع و بافت مو

نوع مو شما بر روی گسترش چربی ناشی از سبوم در سراسر سرشما تاثیر میگذارد.این گسترش در موهای ضخیم و درشت و فرفری کندتر است.درحالی که این گسترش در موهای نازک و صاف سریعتر رخ میدهد پس نوع دوم را باید بیشتر شست.

نوع پوست سر

پوست سر چرب نسبت به پوست سر خشک نیاز بیشتری به شستشو دارد. شستن بیش از حد پوست سر خشک باعث شوره وشکنندگی موهای سر میشود. بنابراین باید نوع پوست سر را تشخیص دهید تا با توجه به ان میزان شستشو را تنظیم کنید.

اگر موهای خود را به طور منظم در معرض حرارت قرار می دهید، باید تعداد دفعاتی که موهایتان را میشوید، محدود کنید. تا بخواهید از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

چگونه موهای سر را شامپو کنیم؟

هنگامی که موهایتان را کمتر شست وشو دهید، پوست سرتان را برای تولید روغن کمتر آماده میکنید. در نتیجه کاهش تعداد دفعاتی که لازم است آن را شست و شو دهید، میسر میشود.
استفاده از شامپو به طور مکرر، ممکن است شانس داشتن موهای شاداب را کاهش دهند. هرکسی که هر روز مو های خود را شامپو می کند، باید از شامپو های روزانه استفاده کند.
کارشناسان می گویند:تنها افرادی که موهای نازک، چرب و دارای شوره دارند و کسانی که در فعالیت های جسمانی زیادی فعالیت دارند و کسانی که در محیط های گرم و مرطوب زندگی می کنند، باید از شامپوی روزانه استفاده کنند.

چه کسی می تواند چند روز بدون شست و شوی موهایش بگذراند؟

کسانی که موهای ضخیم و پوست سر خشک دارند میتوانند هر چند روز یک بار موهای خود را شامپو کنند چون موهایشان به آسانی چرب نمی شود. علاوه بر استفاده از شامپو می توانید برای تمیز کردن موهایتان از انواع اسپری تمیز کننده استفاده کنید و آنها را جایگزین کنید و یا فقط شستن با آب خالی را امتحان کنید.

استفاده از شامپوهای خشک

شامپو های خشک برای افرادی که نمی خواهند موهای خود را مرتب بشورند، مناسب هستند و معمولاً به شکل پودر یا اسپری موجود می باشند. شامپو های خشک معمولا حاوی عناصر نرم کننده، ضد ریزش مو و جذب کننده سبوم می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا